неділя, 21 грудня 2014 р.

Завдання вчителя хімії - майстер-клас



Завдання вчителя хімії – прищеплювати учням інтерес до предмета, використовуючи весь свій запас знань, умінь та життєвий досвід, що дуже важливо на ранніх стадіях вивчення цієї науки. І тому використання ігрових форм при проведенні уроків уже давно ввійшло в повсякденну практику вчителів.

Основна мета гри – підняти інтерес учнів до навчання, що підвищить його ефективність. Гра подобається учням, бо вона дарує радість і захоплення, сам процес сповнений несподіванок, а результат є таємницею. Потенціал гри досить великий, і його слід використовувати в навчальному процесі. Гра – це засіб самовдосконалення, стимулятор доброго настрою, вона збільшує інтелектуальну напруженість, активізує розумові процеси, підвищує інтерес до знань, тренує пам'ять, уміння логічно мислити тощо. Коли діти із задоволенням беруть участь у грі, вони не помічають, що залучені до процесу навчання. Навчальну гру можна проводити на всіх етапах уроку, тривалість її може бути різною. Я роблю це так. На початку уроку, я роздаю дітям малюночок, щоб вони намалювали своє налаштування до уроку використавши кросворд або гру





«Дешифрувальник»
Можна озвучити тему уроку, наочно представити поняття. Наприклад, ключове слово даного кросворду «валентність» є темою уроку, а закодоване слово «окиснення» у грі «Дешифрувальник» – хімічним поняттям)))) У ході пояснення нового матеріалу і під час закріплення я використовую такі дидактичні ігри:

«Озвуч формулу»
На дошці вивішуються картки з формулами речовин. Завдання учнів полягає в тому, щоб правильно прочитати їх формулу.

            Тренувальна вправа «Хто швидше?»
•Визначте валентність атомів елементів у сполуках:

Сам собі вчитель»

Гра «Кіт у мішку»
Запитання:
1.         Який метал найпластичніший?
2.         Який метал найтугоплавкіший?
3.         Назвіть метали, які мають найкращу електричну провідність.
4.         Який метал має таку електронну формулу: 1s22s22p63s2?
5.         Назвіть найважчий метал.
6.         Які метали є найм’якшими?
7.         Назвіть найлегший метал.
8.         Яка хімічна властивість відрізняє лужні та лужноземельні метали від інших?
9.         Назвіть метал, який за нормальних умов є рідиною.

«Хрестики-нолики»

 «Слідство ведуть юні хіміки»

 «М'яч із словами»
Це один із варіантів відпрацювання термінології. Кидаючи м'яч сусідові, учень називає термін. Той, хто його спіймав, додає такі слова, щоб утворилося коротке речення, кидає м'яч наступному, називаючи новий термін.
Наприклад. Оксиди – складні речовини. Кислоти – складаються з гідрогену і кислотного залишку...  .
Гра розвиває винахідливість, стимулює увагу й реакцію.

Дидактична гра «Допоможи товаришеві».
 На окремому аркуші напиши три хімічні рівняння без коефіцієнтів, обміняйся із сусідом по парті, перевір, чи правильно він розставив коефіцієнти, допоможи знайти помилки.

«Дерево пізнання»
На плакаті намальоване дерево. Учням роздають аркуші кольорового паперу, на яких вони повинні написати, про що дізналися на уроці. Папірці прикріплюють до малюнка, написи
оголошують вголос.

Таким чином, щоб підготувати урок-гру, учителю необхідно значно більше часу, ніж для підготовки звичайного уроку. Але воно того варте і результат такого заняття буде значно кращий. Проте слід пам’ятати, що гра – не самоціль, а тільки засіб поліпшити якість навчання школярів, зробити навчання не обтяжливим, а захоплюючим, а уроки хімії – цікавими і пізнавальними.

Немає коментарів:

Дописати коментар